Vérfürdő a B csoportban

2013.07.25. 23:27

card-e.jpgValami elképesztő, hogy mi zajlik a B csoportban. Az 1400-1600 élővel rendelkező 10-13 évesek szana-széjjel verik az idősebb 1700-1900-asokat. Nagyjából úgy néz ki a tabella, hogy az alsó fél +10 +15 élőben van, a felső pedig ugyanennyivel mínuszban. Hiába, az ifjak nagyon gyorsan fejlődnek. Már jóval az élőjük felett játszanak. Ebben a korban teljesen kiszámíthatatlanok, abszolút nem megbízható információ az élő. Jó példa erre a második és a harmadik partim. Utóbbit egy 10 éves ellen játszottam és a parti után az elemzésnél olyan mélységekben elemezte az állásokat, hogy csak lestem.

A képen egyébként Rapport Richárd látható, aki 13 éves korában lett nagymester. Abban az évben növekedett 2500 fölé az élője, most 17 évesen pedig ostromolja a 2700-at (ezzel a világ 40 legjobb sakkozója közé kerül). Ma Ő is remit játszott a bieli szuperversenyen. Itt követhetőek a játszmák: Biel

A saját játszmámról meg annyit, hogy az elején valahogy nagyon nem találtam magam. Össze-vissza lépkedtem gondolkodás nélkül. Megleptem az elfogadott vezércsellel, de utána nem tartottam magam a megnyitáshoz, kicsit elkalandoztam. Igazából csak akkor sikerült rövid ideig jó ellenjátékot találnom, miután felajánlotta a remit, de ahogy az eredményen látszik, az sem volt átütő erejű...

A bejegyzés trackback címe:

https://amatorsakk.blog.hu/api/trackback/id/tr595426841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása